5 mitów o pracy Wedding Plannera

Praca Konsultant ślubny

Wielu ludzi słyszało co nieco o konsultantach ślubnych i o ich pracy. Niestety narosło wiele mitów wokół tego czym zajmuje się Wedding Planner. Krążą one jak plotki, które z każdym kolejnym ogniwem łańcucha przeobrażają się w coraz większą nieprawdziwą legendę. Dzisiaj obalimy 5 najczęściej zasłyszanych przez nas mitów.

1. Usługa konsultanta jest bardzo droga i stać na niego tylko bardzo bogatych ludzi.

Owszem, są plannerzy, którzy pracują tylko dla bogatych i celebrytów, jednak nie każda agencja ślubna skupia się na takich klientach. Większość kieruje swoje usługi do każdej pary mającej w perspektywie ślub i wesele. Oprócz całościowej organizacji agenci ślubni oferują usługi w zakresie, w jakim narzeczeni sobie tego życzą. Może to być np. pomoc w znalezieniu lokalizacji, pomoc przy koordynacji samego dnia ślubu czy sama realizacja motywu uroczystości. (O tym skąd czerpać inspiracje poczytasz tutaj.)

Wynagrodzenie konsultanta ślubnego zawsze jest adekwatne do pracy jaką wkłada w przygotowanie danej uroczystości. Dlatego jest to najczęściej wynagrodzenie prowizyjne. I jako jedyny usługodawca z branży ślubnej pracuje przez cały okres przygotowań, a nie tylko w dniu ślubu czy wesela. Młodzi są w stanie zapłacić tysiące złotych za DJ’a, który pracuje dla nich 6 godzin lub za fotografa, który poświęca dodatkowo kilka godzin na obróbkę zdjęć. A przecież praca Wedding Plannera rozkłada się na kilka miesięcy.

Zróbmy prosty rachunek z wynagrodzeniem dla konsultanta na poziomie 10%. Para zgłasza się tuż po zaręczynach i planuje przeznaczyć na ślub i przyjęcie weselne 45 tysięcy złotych. Ślub za 10 miesięcy. Marża konsultanta to 4,5 tysiąca złotych. Wynagrodzenie to rozkłada się na 10 miesięcy intensywnej pracy. Miesięczny zarobek konsultanta to 450 zł. Czy to jest dużo? Na to pytanie odpowiedzcie sobie już sami.

Więcej o tym jak czytać oferty i nie paść na zawał znajdziecie tutaj 🙂

2. W dobie internetu, z moimi zdolnościami, z pomocą przyjaciół i rodziny nie będzie mi potrzebny żaden konsultant.

To cudownie, że możesz liczyć na bliskich, a Internet stanowi dla Ciebie źródło inspiracji do własnoręcznych projektów. Jednakże Wedding Planner może skupić się tylko na organizacji ślubu bez konieczności żonglowania czasem pomiędzy pracą i innymi obowiązkami. Nie stresują go sytuacje kryzysowe, które z łatwością umie okiełznać. Para Młoda potrzebuje kogoś, komu nie przeszkadza to, że opuści toast podczas doglądania czy posiłki zostają podane w należytej formie, kogoś komu nie przeszkadza śledzenie najdrobniejszych detali w pogoni za realizacją marzeń Pary Młodej.

Przyjaciele i rodzina będą oferować Wam swoją pomoc i jest to bardzo miłe. Można z tej pomocy skorzystać. Mając jednak profesjonalnego organizatora macie dostęp do fachowej wiedzy podczas gdy wokół roi się od sprzecznych opinii. A co najważniejsze Wedding Planner jest niezawodny. Jego deklaracje zawsze mają pokrycie w rzeczywistości co nie zawsze zdarza się w przypadku znajomych… niestety. Warto też pomyśleć o tym, że prosząc bliskich o pomoc często narażamy ich na stres i konflikty. Czy warto psuć czas przygotowań do najpiękniejszego dnia w waszym życiu w ten sposób?

Konsultant ślubny często “załatwia” sprawy w taki sposób, że ani goście ani Para Młoda nawet nie wiedzą, że napotkali jakiś problem. Często jest niewidzialny, a jego praca zdaje się być niewidoczna. Nic bardziej mylnego. O tym dlaczego jeszcze warto zatrudnić specjalistę poczytasz tutaj.

3. Jak zatrudnię konsultanta przejmie on panowanie nad ślubem i zrobi go po swojemu.

Dla profesjonalnego Wedding Plannera celem jest wprowadzić w życie wszystkie ślubne plany Pary Młodej. Dlatego klienci są włączani w proces przygotowań w zakresie jaki im odpowiada. Konsultant ślubny zawsze uważnie słucha narzeczonych, poznaje ich jako parę, ale również każdego z osobna, rozpoznaje upodobania i styl. Potem to wszystko zbiera w całość i proponuje event, który będzie odzwierciedlał osobowości Pary Młodej.

Owszem konsultant ślubny będzie proponował Wam rozwiązania odważne i nowe, ale również te sprawdzone. Jednak ostateczne decyzje zawsze należą do narzeczonych.

4. Agencjom ślubnym zależy na zadowoleniu klienta dopóki im płaci.

To stwierdzenie nigdy nie będzie prawdziwe dla zawodu Wedding Plannera. Gdyby tak było większość agencji musiałaby już dawno zakończyć swoją działalność. W tym biznesie liczą się przede wszystkim relacje. Zarówno podczas przygotowań do ślubu jak i po wydarzeniu. A zadowolenie klientów jest najwyższym priorytetem. W większości przypadków agencje organizują później inne uroczystości dla swoich klientów np. Baby Shower, Chrzest itp. Czy działoby się tak, gdyby byli niezadowoleni z pracy konsultanta?

5. Sala, w której będziemy mieli wesele oferuje nam w cenie konsultanta ślubnego. Nie ma potrzeby zatrudniać zewnętrznej agencji.

Czy taka osoba, która pracuje dla sali jest osobą obiektywną? O czyje interesy będzie dbała bardziej: Wasze czy sali? Czy nie ma tu konfliktu interesów? Czy taki konsultant zajmie się każdym aspektem Waszego ślubu i wesela czy tylko w zakresie dot. sali. Te pytania musicie sobie zadać zanim zdecydujecie się skorzystać z takiej usługi.

Warto natomiast współpracować z managerem sali, który miał do czynienia z wieloma wydarzeniami organizowanymi w danym miejscu. Zewnętrzny wedding planner dopilnuje jednak, żeby chronić przede wszystkim Twoje interesy.

Więcej inspiracji i porad znajdziecie na:

Facebook: @annaschwarzhomeevents

Instagram: @anna_schwarz_events

Pinterest: @Anna Schwarz Home Events


Menu