Ile?! Za te pieniądze mogę pojechać do hotelu na trzy dni!

Wycena przyjęcia, koszty organizacji przyjęcia, organizacja przyjęcia cena

Przytoczony tytułowy tekst humorystycznie obrazuje z czym mierzę się każdego dnia. 🙂 Profesjonalna organizacja przyjęć należy do usług o wysokim standardzie. Nie zawsze jednak oznacza, że są to usługi premium czyli luksusowe. Choć nie są dostępne dla każdego, stają się coraz popularniejsze i zyskują swoich zwolenników. Z czego wynikają koszty przygotowania przyjęcia i jak czytać ofertę, żeby nie spaść ze stołka? O tym w dzisiejszym poście.

1. Przede wszystkim należy mieć świadomość, że zatrudniając profesjonalnego organizatora przyjęć klient płaci za jego pracę. Nie tylko za materiały jakich potrzebuje do realizacji uroczystości, ale również za ich zamówienie, przygotowanie, transport i wykonanie usługi przy ich użyciu. Wycena zawiera więc marżę Event Managera. To tak zwana potocznie “robocizna” za którą płacimy np. fachowcom od remontów itp.

2. Wysokość marży zależy od doświadczenia i umiejętności organizacyjnych eventowca. I jak w każdej branży znajdą się osoby zawyżające ceny i te, które wyceniają swoją prace poniżej cen rynkowych. Dla profesjonalisty liczy się przede wszystkim jakość, a nie ilość wykonanych usług. Dlatego do realizacji wynajmuje zaufanych i profesjonalnych podwykonawców, z których tworzy zespół pracujący na zadowolenia klienta.

3. W ofercie znajdą się również koszty, które są nieoczywiste dla klienta, a są standardem przy robieniu wyceny przez profesjonalistę. Posłużę się tu przykładem tortu. Często klient porównując ceny nie bierze pod uwagę kosztów związanych z samym podaniem go. Wycena organizatora zawiera np. koszty rac, świeczek, topperów, dowozu, patery i łopatki do nakładania oraz talerzyki deserowe. Wszystko najczęściej jest w charakterze imprezy. Gdy klient tego nie uwzględnia okazuje się, że albo nie ma na czym podać tortu albo w ostatniej chwili biega po sklepach szukając świeczek. Koszty się zrównują, a klient traci czas na to, co było już dawno uwzględnione. Takich kosztów, które przewiduje organizator, na które klient wcześniej by nie wpadł jest o wiele więcej.

4. Oferta zawsze skonstruowana jest tak, żeby jej elementy można było łączyć jak puzzle. Nie ma żadnego przymusu, żeby decydować się na wszystko co jest w jej treści. Najczęstsze nieporozumienia wynikają właśnie z potraktowania oferty jako nierozłącznej całości. Dla przykładu, wycena zawiera koszt organizacji bufetu z cocktailami, z przekąskami, bufetu słodkiego oraz ciepły posiłek. Wybór pozostawiony jest klientowi, bo to on mając wiedzę o swoich możliwościach może zdecydować co wejdzie w skład przyjęcia. I tak może zdecydować się tylko na bufet z przekąskami i napojami.

5. Oferty zawsze są tworzone w odpowiedzi na zapytania. W tej branży nie tworzy się gotowców. Kreowanie oferty zawsze poprzedza rozmowa z klientem o wyobrażeniu uroczystości i potrzebach realizacyjnych. Pierwsza część wyceny zawsze składa się z tego, czego klient sobie życzy. Druga część oferty to luźne propozycje od firmy, które może zrealizować w ramach swoich usług. Cena zindywidualizowanej oferty zawsze będzie wyższa od propozycji konkurencji, która ma stałą ofertę dla szerokiego odbiorcy. Ale dzięki takiej formie klient ma pewność, że jego przyjęcie będzie miało unikalny charakter i oryginalnością zadziwi każdego gościa.

W obecnych czasach zatrudnianie profesjonalnego organizatora przyjęć nie powinno być już luksusem. Dobrem luksusowym natomiast staje się czas. Event Manager go nie pozbawia, wręcz odwrotnie, daje możliwość wykorzystania go dla rodziny, na hobby czy w celach innej pracy zarobkowej. Podczas uroczystości pozwala skupić się gospodarzom na relacjach i odpoczynku, którego w zabieganym życiu tak bardzo brakuje.

Na koniec zdradzę, że jeszcze nie zdarzył mi się klient, który nie stwierdziłby, że oferta jest za droga. Ale gdy zdecyduje się już na moje usługi, szczęśliwie potwierdza, że wszystko było warte swojej ceny. Takie komentarze utwierdzają mnie i mój zespół, że jakość zawsze powinna stać na pierwszym miejscu.

Czy zatem pozwolisz mi oddać Ci trochę wolnego czasu…?

Więcej powodów dla, których warto mnie zatrudnić znajdziesz tutaj.

A jeśli chcesz sprawdzić moje doświadczenie kliknij tutaj.

I napisz do mnie!

Menu